danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Min helg i bilder

Publicerad 2014-09-02 07:17:00 i Allmänt,

Tanken var att jag skulle göra en kort sammanfattning på vad jag gjort denna helgen. Jag började på att skriva men ju längre in i texten jag kom desto mer kändes det som att kvaliten på det jag skrev blev sämre och sämre. Det beror troligtvis på att det känns som att jag halvt redan sover just nu. Är riktigt ordentligt trött.. Hur eller hur så raderade jag allt som jag hade skrivit för att ni hade förmodligen inte ens fattat hälften på grund av att allt var så oklart och otydligt. Kom istället på idén att jag kan beskriva min helg i bilder. På så vis slipper jag skriva lika mycket och då slipper jag skämma ut mig totalt med tusen stavfel och meningar som inte ens går att tyda.

Fredag:
 
 
Så i fredags var jag på min första Football-match sen jag kom hit. Det var även skolans första match för säsongen. De spelade riktigt bra och vann med 14-7 över ett lag som de tydligen brukar ha svårt mot och som dem förlorat mot de senaste åren om jag förstog det rätt. Det var en riktigt cool upplevelse att se matchen, pausunderhållningen med båda lagets cheerleaders, skolans orkester och alla åskådare som var väldigt insatta i matchen. Trots att det var ganska långt ifrån fullsatt så var det ändå ett riktigt ordentligt liv på läktarna. Blev, om ens möjligt, ännu mer sugen på att få börja träna med laget.


I Lördags gjorde jag inget särskilt förutom att bara ta det lugnt, kolla på lite filmer och TV-serier. Skypade även ett tag med världens bästa flickvän. Var rätt skönt att bara spendera dagen till att ta det lugnt och vila upp mig. Har inte fått allt för många sånna dagar hittills, så det var faktiskt riktigt välbehövligt.

Söndag:



 
 




 
Så i söndags var jag på min första riktiga "kyrksamling". Den jag var på för någon vecka sedan var egentligen ingen redig mässa, utan mer som en frukost där det även fanns en pastor som pratade lite.
Japp, de tre första bilderna är från kyrksamlingen.. Som ni kan se så var det inte riktigt en vanlig konservativ och gammaldags kyrka som vi var i. Utan den var väldigt laidback och chill. Vi spelade volleyboll mellan bönerna och mestadels av tiden kändes det som att man var på en konsert, då det var en hel del live-musik. Om det är såhär det kommer vara på alla samlingar så kommer jag definitivt kunna vänja mig till att gå till kyrkan.
Efter mässan så firade kyrkan sitt 5års jubelium med en såkallad "Luau". Det är som en slags hawaiansk fest. Så alla människor som hade varit på mässan samlades på en stor äng där det fanns fullt av aktiviteter så som Volleyboll, dragkamp, limbo osv. Det var riktigt kul!

Idag:




 
 
 
Idag var något som kallas för Labor Day. Det är en röd dag i USAs almanacka och dagen är till för att fira amerikanska arbetare. Alltså var jag ledig en extra dag från skolan, och det är ju aldrig fel!
Idag var vi först hos Cyndies kompis och hennes familj, samt vänner till familjen. De var hur trevliga som helst och deras hus var helt otroligt. På de två första bilderna kan ni se deras baksida. Vore dumt att klaga på den. Vi stannade där ett tag och umgicks, badade i poolen och åt lite grillat. Efter det drog vi hem igen för att umgås med honom och hans barnbarn. Även här hemma åt vi grillat. Så jag hann alltså med två barbeques på en dag. Börjar helt klart känna mig amerikansk.


Ber om ursäkt för att detta inlägg blev något rörigt och väldigt korfattat. Men är som sagt riktigt trött just nu, så är bara glad att jag ens fick ihop något. Hoppas ni alla har det bra hemma i Sverige. Sköt om er!

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-09-07 20:28:08

Det är ju som på film! Så häftigt å kul att få se :-)! Verkligen kul att du delar m dig av ditt äventyr! Sköt om dig :-)

Svar: Ja det är faktiskt skrämmande likt ibland ;) Vad kul att du uppskattar det! Du med :)
Daniel Broman

Postat av: Maddie

Publicerad 2014-09-23 23:49:28

Vad tycker du om musiken som dom spelar i kyrkan? :) (Den låten som är på bilden kör vi ofta i våran ungdomsgrupp)

Svar: Det var helt klart inte vad jag hade väntat mig när jag hörde att det skulle bli musik iallafall ;) Mycket mer "drag" i kyrkan än vad man kan tro. Jag tyckte om det :)
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela