danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Säsongen närmar sig slutet

Publicerad 2014-11-05 01:11:30 i Allmänt,

Tjena!
Sitter just nu i Student Union och har precis gjort klart lite läxor efter en relativt lugn dag i skolan. Snart väntar filmvisning med laget innan träningen som vi alltid har på tisdagar för att scouta motståndet som vi kommer möta fredag. Känns riktigt konstigt att tänka att detta kan bli sista träningsveckan för säsongen då fredagens match är grundseriens sista. Kommer helt klart sakna footballen, alla träningar och matcher och alla grabbarna från laget. Har haft en sån grymt rolig och lärorik tid dessa 10 veckorna som säsongen hållt igång. Att ha spelat Amerikansk fotboll här i USA är helt klart ett minne som kommer vara med mig livet ut. 

När säsongen tar slut så kommer det öppna upp för väldigt mycket fritid dock, då jag inte längre har 4 träningar i veckan + match + pluggande av playbooken. Så jag planerar på att börja ta tag i gymmandet seriöst igen, vilket kommer bli riktigt skönt. 

Sköt om er och så hörs vi snart igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela