danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Heldag i NYC

Publicerad 2014-08-11 05:31:14 i Allmänt,

Vilken underbar dag det har varit! Efter att ha fått en god natts sömn och lite ordentlig Amerikansk frukost i magen så var jag som en helt ny människa imorse om man jämför med hur trött och seg jag var igårkväll.

Dagen har bestått av en guidad tour i New York och stadens största sevärdheter. Så vid 8 imorse rullade bussen från hotellet i Newark (en bit utanför New York) in mot New York City. Touren höll på i ca 9 timmar. Alltså hann vi med att se en hel del. Bland annat Central Park, Frihetsgudinnan (tyvärr bara från avstånd dock), 5th Avenue, Times Square, Rockefeller Center, Grand Central Station, Chinatown, Empire State Building, Minnesplatsen från 9/11 och till sist min personliga favorit, Maclarens Pub från How I Met Your Mother. Känns verkligen helt sjukt att dessa ställen, som man sett så många gånger om och om igen på TV och i Filmer, har jag nu sett själv med mina egna ögon. Jag säger som min goda vän Simon hade sagt: Lätt top3 sjukaste att ha fått uppleva detta.

Något som kan vara värt att nämna är att sedan jag kom hit så har jag inte ätit något annat än snabbmat, förutom vid frukosten då jag åt Amerikanska vofflor. Japp, jag kommer nog gå upp ett och annat kilo under denna resa om det fortsätter såhär.

Igår utlovade jag att jag skulle ladda upp massor av bilder. Men jag tyckte att det vore roligare att göra en liten video från de senaste två dagarna istället. Så i inlägget under detta kan ni ta er en titt på vad jag haft för mig. Den är lite slarvigt gjord och det kanske inte är världens bästa klipp, men det får duga.

Nu ska jag sova lite, imorgon är sista dagen för mig här innan jag flyger vidare till Kalifornien och då är det en fri dag i New York som gäller. Så det blir nog en del shopping och kolla fler sevärdheter för min del.

Vi hörs snart igen, sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela