danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Framme i mitt nya hem

Publicerad 2014-08-14 07:25:35 i Allmänt,

Äntligen är jag framme i Folsom där jag ska spendera mina kommande 10 månader. Efter ca 6 timmars fördröjning med alla flygplan som krånglade så landade jag på Sacramentos flygplats igårnatt klockan 1 där Paul, Adrien och även min lokala kontaktperson Cyndie väntade på mig. Cyndie kommer tydligen vara med mycket mer än vad jag trodde, vilket var en väldigt trevlig överraskning då hon verkar hur skön som helst. 
 
Eftersom att jag kom fram mitt i natten så var det bara raka vägen hem till huset för att få lite sömn. Idag har jag dock hunnit få massor gjort. Dagen började med att åka till skolan med Cyndie för att få mig och Adrien inskrivna och vi skulle även välja vilka kurser som vi ska läsa. Tråkigt nog så var de flesta kurserna redan fulla eftersom skolan egentligen redan började idag. Men jag fick ihop ett schema som verkar helt okej ändå. Kurserna jag kommer läsa är: Engelska, Amerikansk Historia, Geometri, Psykologi, Idrott, Kemi och sen en sjunde som jag inte minns namnet på men som verkade riktigt spännande. Som jag fattade så var det någon slags arkitektkurs där man även får färdigställa, alltså bygga, det man designat. Som sagt så var utbudet av kurser inte så stort, men jag blev nöjd ändå. 
När vi hade fått allt färdigställt så mötte vi upp med Paul och så visade han oss runt lite i stan. Något man märkte väldigt snabbt var att på nästan varenda gata inne i stan hittar du minst en snabbmatsaffär, dom finns verkligen överallt. 
Efter det tog vi en sväng förbi Walmart för att handla lite och nu kom jag nyligen hem från att ha varit och kollat på Cyndies dotters band uppträda inne i en stor spelhall. Dem var faktiskt oväntat bra. Schyssta var dem också. Efter spelningen umgicks vi lite, spelade lite av alla spel som fanns och det blev även att svara på en hel del frågor om Sverige och vad vi gör där. Amerikaner är tydligen vääldigt nyfikna av sig och vill veta exakt allt. 
 
Imorgon är det dags för min första dag i skolan. Ska bli spännande att äntligen få uppleva High School på riktigt, är otroligt taggad! 
 
Ska försöka sova lite nu så att man inte går runt som en zombie imorgon första dagen i skolan. Ska försöka klämma in ett blogginlägg imorgonkväll där jag kommer skriva om hur första dagen i skolan var. Hoppas ni alla har en bra dag, sköt om er! 
 
Juste, om det skulle vara så att ni har några frågor eller om det är något som ni vill att jag ska skriva om så är ni mer än välkomna att antingen skriva en kommentar här på bloggen eller skriva till mIg på facebook. Skulle bara bli glad av att få lite tips på vad jag kan skriva om! 
 

Kommentarer

Postat av: Ebba

Publicerad 2014-08-14 17:08:39

Ååååååh så underbart😍😍😍 saknar dig

Svar: Ja allt är verkligen underbart här! saknar dig med!
Daniel Broman

Postat av: Sofia Broman

Publicerad 2014-08-14 17:42:23

Det är så roligt att se att du verkar ha det så bra och att läsa vad du skriver!! Mormor följer oxå :) Alla hälsar // Puss och kram!!

Svar: Allt är hur bra som helst här. Hälsa alla hemma!
Daniel Broman

Postat av: Ann Blomqvist fd Isaksson

Publicerad 2014-08-14 22:42:10

Lycka till Daniel! Kul att läsa vad du skriver och att allt är bra! Kram Ann

Svar: Tack så mycket! :) Kul att du uppskattar det.
Daniel Broman

Postat av: granny

Publicerad 2014-08-17 10:44:05

I am glad to see that your ream haas come true so far keep on having an open mind I am proud to be your granny

Svar: Thank you! Absolutely, I will.
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela