danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Juletider

Publicerad 2014-12-18 06:59:46 i Allmänt,

Tjeba bloggen!
Har haft en väldigt lugn dag idag med endast två lektioner, så slutade redan vid 12 vilket jag även kommer göra imorgon och på fredag också. Tanken är att man ska ha 2 finals (prov) varje dag. Men eftersom vi gjorde våran final i engelska i måndags så hade vi fritt arbete i två timmar första lektionen. Hade inte riktigt något att plugga på så spelade kort i 2 timmar istället med några andra i klassen. Andra lektionen hade jag min psykologi final som jag skrev klart på ca 20 minuter. Efter det satt jag bara och lyssnade på musik och chillade tills lektionen och skoldagen var över. Svårt o klaga på det schemat. 
   
Kvällen har bestått av julpynt tillsammans med familjen. Vi klädde granen, satte upp julprylar runt om i huset och satte upp lampor i trädgården. Måste säga att det är svårt att komma i julstämning när man är borta från sin familj, flickvän och vänner hemma i Sverige och för att inte nämna att det fortfarande är runt 15 grader ute. Känns absolut inte som att det är julafton om en vecka. Det kommer helt klart bli tufft att fira jul utan min familj hemma i Sverige för första gången någonsin. Kommer troligtvis krypa in lite hemlängtan de kommande dagarna. Men samtidigt som det är lite bittert så ser jag ändå fram emot att få testa på att fira en Amerikansk jul för första gången. Lär troligtvis bli aningen annorlunda mot vad jag är van vid.. 

Nu är det iallafall dags för mig att få mig lite sömn, ha det gott och sköt om er! Om det inte blir något mer inlägg innan julafton så önskar jag er alla en väldigt god jul!


Resultatet av mitt lussebak i söndags. Måste säga att jag blev rätt nöjd faktiskt! Verkar även som att det gick hem hos amerikanerna och belgiern i huset. 

Julgranen efter pyntningen. Det eldrivna leksakståget som åker runt granen blev en personlig favorit helt klart! 

Kommentarer

Postat av: Peter Broman

Publicerad 2014-12-18 12:26:32

God Jul, Danne! Skönt att höra att du har det lugnt i skolan, de sista dagarna innan jul ;)
Klart att det kommer bli tomt här hemma under jul, men vet att vi fixar det :)
Passa nu på och njut och ha en härlig och minnesvärd jul i Kalifornien.
Många varma julkramar från oss här hemma i Oskarshamn <3

Postat av: Ann

Publicerad 2014-12-26 23:46:11

God Jul Daniel! Hoppas att du haft en bra julhelg och att din familj tagit väl hand om dig! Här hemma har varit lite kallare än hos dig , idag har det varit fin skridsko is . Julkram från Mönsterås, Ann

Svar: God Jul Ann! Har haft en jul som varit över förväntan. Haft det riktigt trevligt :) Hörde att ni fick lite snö tillslut där hemma och att ni har de rätt ordentligt kallt just nu. Hälsa familjen så gott och ta hand om er :)
Daniel Broman

Postat av: Ett stort fan

Publicerad 2014-12-29 22:41:11

Blogga då!! :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela