danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Go-cart och grabbkväll

Publicerad 2015-02-09 18:52:30 i Allmänt,

Vaknade precis upp på min extra lediga dag ifrån skolan och tänkte skriva några få rader om helgen. 

Så i lördags var planen att jag och Adrien skulle ta en tripp in till San Francisco med Tonya och Mark för att åka runt och se alla sevärdheter, då jag fortfarande faktiskt inte varit där än. Men då en storm rullade in under fredagsnatten så kände vi att det vore smartast att skjuta fram de planerna nån vecka istället tills när vi vet att det kommer vara bra väder. Så istället kom de och plockade upp oss på morgonen för en heldag med massa annat skoj. Först åkte vi till en frisörsalong då jag och Adrien behövde en klippning. Efter det tog vi en snabb sväng till Starbucks, hade faktiskt inte varit där än innan i lördags. Men fick ett presentkort i julklapp så kände att jag behövde använda upp det. Är ju inte direkt någon kaffeälskare, så tog istället en jättemanlig frappuccino. Efter det åkte vi till ett ställe vid namn K1 speed för att köra go-cart. Jag hade inte kört sen jag var runt 12 år gammal, så det var otroligt kul att få köra lite igen! Gick även förvånansvärt bra. Det sista racet vi körde så kom jag tvåa eller trea av alla tio som var med och jag slog även Mark med endast några centimeter, så det kändes lite extra skönt! 
Efter det så åkte vi hem till dem ett tag att chilla lite innan det var dags för att åka och se Jupiter Ascending på bio. Hade inte allt för höga förhoppningar om filmen innan då jag inte hade blivit särskilt imponerad av trailern innan. Men den var faktiskt helt okej, bättre än vad jag förväntat mig. 
Efter bion hade vi tänkt åka och äta en sen kvällsmat på en restaurang i staden, men vi alla var så trötta efter dagen så vi skippade det och åkte hem istället. 
Som vanligt när vi är med Tonya och Mark så hade vi en grymt bra dag. Jag hoppas att vi kan få till San Francisco-trippen snart.

Igår hände inte allt för mycket förutom att på kvällen bestämde jag, Adrien och Vance oss för att ha en grabbkväll då jag och Adrien är lediga idag. Så vi snörade på oss bowlingskorna och drog och bowlade. Det var riktigt kul trots att det inte gick allt för bra för min del. Haha, hade behövt det där staketet på sidorna vissa gånger. 


Min otroligt manliga frappuccino






Hann även med lite mys med gosigaste hunden



D för Danielson-jag
P för "Pretty Good"-Adrien
Och Big för Big Daddy-Vance
Jag kom inte sist iallafall! Viktigt.

Nästa helg är även den en långhelg och då har jag flygbiljetter bokade för att åka ner och hälsa på Simon nere i Santa Barbara. Är så grymt taggad! Det blir första gången på 6 månader som jag kommer träffa någon hemifrån. Jag kommer förmodligen göra något inlägg efter resan nästa helg, så vi hörs då.

Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela