danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Oakland Raiders vs Kansas City Chiefs

Publicerad 2014-11-22 00:07:41 i Allmänt,

Wow. Vilken kväll. Och vilken grym match det blev som fick ta min NFL-oskuld! Inför denna match så hade inte Raiders vunnit en enda match på 16(!) matcher utspritt över 2 säsonger. De hade 0-10 i matcher denna säsong. Medans Chiefs har tågat på rätt bra under säsongen och skrapat ihop 7 vinster med endast 3 förluster. Som ni hör så var det upplagt för överkörning från Chiefs sida i princip. Men Raiders kom ut och chockade alla i första halvlek och ledde med 14-3 i halvtid. Arenan kokade och det märktes hur publiken för första gången på länge kände hopp för vinst. 
Andra halvlek började med att Raiders utökade sin ledning till 17-3 med hjälp av ett Field Goal. Men sedan började Chiefs upphämtning, de gjorde 2 raka Touchdowns och ett Field Goal och med 9 minuter kvar att spela stog det plötsligt 17-20 till Chiefs och det fanns inga tecken på att Raiders skulle resa sig. Men med en helt otrolig sista offensiv attack, med Raiders unga Quarterback Derek Carr i spetsen, så vandrade de sig fram 80 yards och kunde slutligen avgöra med ett Touchdown-pass på samma sida av planen som jag satt på lite högre upp. Arenan fullkomligt exploderade, alla cirka 60 000 Raidersfans står nu och hoppar och skriker. Och med 1 minut kvar att spela och inga Timeouter kvar för Chiefs så kunde Raiders defence stänga matchen och första vinsten på 16 matcher var nu ett faktum. 

Det var en upplevelse utan dess like och det var helt klart en kväll jag aldrig kommer glömma. 

Nu väntar en veckas lov, svårt att klaga på det. Sköt om er så hörs vi snart igen!

Bilder från kvällen:




Gratis matbuffé, ja tack!



Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-11-23 20:45:37

Så kul att få va VIP på en sån match :-D! Det är så roligt att läsa och se bilder, du verkar ha det toppen! Här har det varit mörkt i en månad, så njut av sol och värme. Sköt om dig!

Svar: Ja det var helt klart något man inte är särskilt van vid, men förbannat roligt var det ;)
Alltid roligt att höra att det uppskattas av folk där hemma :)
Jag har hört det! Och snart kommer väll snön också kan jag tänka mig!
Har blivit ganska så ordentligt mycket kyligare här med nu, runt 15-20 grader brukar det ligga på under dagen. Så iallafall aning varmare än hemma i Oskarshamn ;)
Ha de bra och ta hand om dig :)
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela