danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Ny Uppdatering

Publicerad 2014-12-06 22:26:48 i Allmänt,

Tjena! 
Har varit dåligt med uppdateringar denna vecka. Inte hänt något särskilt så har inte riktigt haft så mycket att blogga om. Dagarna rullade på riktigt snabbt och nu är det redan helg igen + att det endast är 2 veckor kvar tills jullov, 1 vecka med vanligt schema och vanliga lektioner och 1 vecka med endast finals, alltså prov man gör i slutet på terminen. 

Det enda som stack ut något från vardagen var att igår hade vi något som kallas Winter Games på lunchrasten i skolan som elevrådet hade anordnat. Fanns massa olika grenar som man kunde välja att ställa upp i, de flesta tävlingarna involverade mat, så självklart ställde jag upp. Tackar inte nej till gratis mat direkt. Tävlade i den helt klart roligaste grenen där man hänger upp donuts på en lina över alla tävlandes huvuden. Man skulle sedan försöka få i sig hela utan att använda sina händer. Det var helt klart svårare än de låter. Men roligt var det!

Nu har jag och Adrien precis avslutat ett gutt Axlar/Bröst-pass på gymmet och väntar på att folk ska börja röra sig hemmåt då vi ska hjälpa till med att städa innan stängning. Efter det tar vi troligtvis och går till biosalongen som ligger en bit härifrån för att se den nya Hunger Games-filmen. Har i princip bara hört bra om den, så ska bli kul o se den. Måste säga att det känns riktigt skönt att vara tillbaks på gymmet igen. Ska bli kul o se om jag kan få några resultat på de återstående 6 månaderna jag har kvar i USA. 

Ha det gott och sköt om er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela