danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Sent inlägg om nyår

Publicerad 2015-01-11 02:51:03 i Allmänt,

Tjena alla vänner, släktingar, främlingar och familj som fortfarande kommer in och kikar på min blogg lite då och då. Jag är ledsen att det dröjer så länge mellan varje inlägg. Minns hur jag själv följde ett antal bloggar av dåvarande utbytesstudenter innan jag väl bestämde mig för att åka iväg på ett utbytesår. Och precis som min blogg gjort så dog även de allra flesta av deras ut efter några månader. Tyckte det var riktigt tråkigt att inte kunna följa dem lika väl som man kunde i början. Men nu förstår jag dem. Det är verkligen inte lätt att hålla motivationen uppe till att hålla bloggen uppdaterad, mycket svårare än man kan tro.
Men iallafall, även att jag inte skriver särskilt mycket så lever jag fortfarande drömmen här borta. Har det verkligen hur bra som helst. Nu har det gått lite mer än 5 månader och jag tänker tillbaks på allt jag fått uppleva och de drömmer jag uppnått. Som att få spela Football för High School-laget för en coach som tidigare spelat i NFL och som sedan även blev min nya värdfamilj, att få se en NFL-match på plats för första gången någonsin, att kolla på en baseball match i näst högsta ligan, och för att inte prata om alla underbara människor jag lärt känna. Och än har jag fortfarande några månader kvar att uppleva ännu mer innan det är dags att komma hem till alla vänner, flickvännen och familjen igen. Om det skulle vara så att någon som läser denna blogg skulle vara intresserad av att själv åka ett år som utbytesstudent så rekommenderar jag det starkt. Skulle det vara så att du har några frågor om det så svarar jag gärna på dem. Om det inte går att kommentera längst ner på sidan, då kommentarsfältet strulat lite, så hittar du mig säkert på facebook. 

Jag hade för övrigt en riktigt rolig nyårsafton. Jag, Adrien, Shay och hans kompis åkte upp till Reno, Nevada för att fira nyår med Shays vänner på det colleget där. Samma college där 49ers Quarterback gick för några år sedan. Ganska fett att få kliva ut på samma plan där han spelade. Hoppas att allas nyår var lika trevlig som min! 

University of Nevada Reno



Hittade en bild från när Vance lirade för Oakland Raiders back in the days. Haha han såg rätt beast ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela