danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Drömschema

Publicerad 2015-01-16 07:58:22 i Allmänt,

Tjena bloggen! Ännu en skolvecka lider nu mot sitt slut och en efterlängtad långhelg väntar. Är ledig både måndag och tisdag nästa vecka, så det ska bli otroligt skönt. 
   Har inte riktigt hänt särskilt mycket denna veckan. Idag ändrade jag dock om mitt schema för denna terminen, som redan var riktigt chill, och gjorde det om möjligt ännu mer chill. Haha verkligen helt sjukt vad jag bara glider igenom skolan här, men jag är ju som jag nämnt tidigare inte riktigt här för att plugga ihjäl mig. Jag har numera 2 idrottslektioner om dagen, en vanlig och en styrkelyftslektion följt av geometry in construction där vi numera bara är ute och bygger skjul som vi sedan i slutet av året kommer sälja. Har även fortfarande kvar Engelska, Kemi och US History från förra terminen som även det är helt okej, speciellt US History där vi mestadels bara kollar på olika filmer som handlar om Amerikas historia istället för att ha vanliga lektioner. 

Idag var vi ute och åt med familjen och Shay's flickvän då de båda åker tillbaka till college imorgon efter deras galet långa jullov. Jag tror att de hade runt 6 veckors lov eller något liknande. Grymt avis. Lite tråkigt faktiskt att han åker tillbaka. Vi har umgåtts en hel del under tiden som han varit hemma, så kommer helt klart sakna att ha honom här hemma. Men vi lär nog ses till Spring Break igen som är ungefär samtidigt som påsklovet för er där hemma. Förhoppningsvis, om det blir som vi tänkt så kommer vi allihopa att åka ner till södra kalifornien, runt LA under Sping Break. Vilket vore riktigt kul! 

Trevlig helg, sköt om er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela