danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Super Bowl

Publicerad 2015-02-03 01:34:04 i Allmänt,

Igår var det alltså dags för en av de bästa dagarna på hela året. Den stora finalen mellan de två bästa lagen i NFL, aka Super Bowl spelades nämligen igårkväll. Som nästan varenda en av USAs crika 300 miljoner invånare så satt även jag bänkad framför tvn tillsammans med familjen för att följa den dramatiska matchen mellan de regerande mästarna Seattle Seahawks och New England Patriots. Det var en helt otroligt spännande match som skulle komma att avgöras i de absolut sista sekunderna. Det blev Patriots som drog längsta strået den här gången och blev mästare i den 49:e upplagan av Super Bowl. Det är verkligen helt galet hur stort det är med Super Bowl här borta. För amerikaner är det absolut en av de största, om inte tillomed den största händelsen på hela året. För att få lite förståelse om hur stort det faktiskt är så låg tittarsiffran i år på 106 miljoner, endast i USA. Läste även i tidningen häromdagen att hade du velat köpa en "sista minuten-biljett", alltså att köpa en biljett en eller två veckor innan själva matchen så låg de BILLIGASTE biljetterna på 56 000 kronor. Helt otroligt! Vågar inte ens tänka på hur mycket de dyraste biljetterna låg på. 

Det var för övrigt rätt skönt att inte behöva vara uppe mitt i natten för att kolla på matchen som jag har fått göra de senaste åren på grund av den stora tidsskillnaden mellan USA och Sverige. Och jag saknade absolut inte att behöva gå till skolan dagen efter med 1 timmes sömn i bagaget. 

Sammanfattningvis så hade jag en riktigt bra första Super Bowl-upplevelse i staterna med mycket god mat och gott sällskap. Även att jag såklart hade föredragit att se San Francisco 49ers i finalen istället. Men vi får hoppas på att de tar sig dit nästa år istället! 

Idag fyller även världens bästa flickvän hela 17 år! Stort grattis älskling <3

Sköt om er där hemma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela