danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Santa Barbara - Där Palmerna Bor

Publicerad 2015-02-19 02:12:32 i Allmänt,

Tjena bloggen! 

Så i helgen flög jag alltså ner till Santa Barbara för att träffa ett välbekant ansikte, närmare bestämt min kära vän hemifrån, Simon, som går på college där nere. I somras när jag fick reda på min placering i Kalifornien och Simon med all säkerhet visste att han också skulle plugga i Kalifornien så bestämde vi oss redan då att det var ett måste att vi skulle träffas någon gång under året. Och den gången blev nu i helgen. 
Jag skulle tro att vi hängde nästintill varje dag i somras så det var otroligt skönt att få träffa honom igen efter 6 månader ifrån varandra. Vi hade en hel del tid att ta igen så det blev några långa nätter där med mycket snack och lite sömn, men det var det helt klart värt! Det var även en underbar känsla att äntligen få prata svenska igen för första gången på en evighet! 

Tänkte inte skriva allt för mycket om vad vi hade för oss och så, utan laddar istället upp bilderna som jag tog under helgen så får ni istället se vad vi gjorde. 














Santa Barbara var verkligen helt otroligt vackert, fullt med palmer vart man än gick. Och vädret är alltid perfekt där nere. Hade det inte varit för att det är löjligt dyrt att bo där så hade jag inte tvekat en sekund på att bo där när jag blir äldre. 

Tar och avslutar med en bild som jag tog på LA från ovan när jag flög därifrån på måndagsmorgonen. Helt ok stor stad! Och inte heller den särskilt dåligt vacker. 

Ha det bra och sköt om er där hemma nu! Cirka gurka 85 dagar tills vi ses igen Sverige. Det närmar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela