danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Spring Break

Publicerad 2015-04-07 05:54:25 i Allmänt,

Tjena bloggen! 
Sitter just nu i bilen påväg hem efter ett par riktigt bra dagar i Newport Beach, Orange County (i LA-området) där en av döttrarna till värdfamiljen bor. Har en bilresa på cirka 6 timmar framför mig så kände att jag lika gärna kunde skriva av mig lite och slänga upp ett inlägg med bilder från mitt lov här när jag ändå har gott om tid och inte riktigt har något bättre för mig. 

Så ända sedan i fredags förrförra veckan så har jag varit ledig från skolan då det har varit Spring Break. Den första delen av lovet bestod till störst del av att träna. Blev minst ett gympass om dagen i runt 7 dagar. Jag drog även ner till en närliggande fotbollsplan en av dagarna för att träna lite football med Vance. Har verkligen kommit in i rutin med träning nu på senaste och det är riktigt kul nu när resultaten börjar komma. Är utan tvivel större, tyngre och starkare än någonsin innan. Det som jag är mest glad över dock är att trots att jag är tyngre än någonsin så är jag ändå snabbare, mer explosiv och kvickare än någonsin tidigare. Har jobbat en del på just det på senaste med både Lissa och Vance som båda två är gamla friidrott-atleter och tränare, så jag har fått mycket teknik- och träningstips av dem som har hjälpt en hel del.

Utöver all träning i början av lovet så hann jag även med att ta min första rediga runda golf någonsin tillsammans med Vance. Det var hur kul som helst trots min ovana på banan. Jag slutade på 17 över par på 9 hål, vilket inte är något att hänga i julgranen direkt. Men för att vara en första gång så tror jag inte att det är allt för kasst ändå! Ser fram emot att fortsätta den karriären hemma i Sverige sen till sommaren. Måste ju lära mig nu i god tid så att man vet vad man sysslar med sen när man är gammal och pensionerad och hänger på golfbanan varje dag!

I fredags bilade vi sedan ner till Newport Beach för att spendera helgen med hela familjen som var samlad där för att fira påsk. Som jag skrev tidigare så bor ena dottern, Aislynn, där nere och har gjort det sen lite mer än ett år tillbaks efter att hon blev klar med college. Så alla "ungar" bodde i hennes lägenhet under vistelsen och Vance o Lissa tog in på ett hotell i närheten. Både staden och hennes lägenhet var grymt läcker! Staden påminde en hel del om Santa Barbara där jag var för ett tag sedan och hälsade på Simon. Likaså här som där var det palmer vart man än gick, samt långa fina stränder. Stranden var cirka en minuts gångavstånd från lägenheten, så det gick ju absolut inte att klaga på läget. 
Det blev en hel del chill vid stranden under dessa dagar med beachvolleyboll, beachfotboll osv. Men vi hann även med att hyra en liten båt ena dagen för att glida runt i den stora hamnen i Newport. Helt otroligt vilka sjuka yachter och hus som låg längs hamnen. Aldrig någonsin sett så stora privatägda båtar förut. Fick höra att bland annat Nicolas Cage ägde ett av husen och yachterna som vi passerade, så det ger en ju en liten aning om vad priserna kan ligga på. Vi gick även på en riktigt mäktig vandring uppe i bergen ena dagen.
På söndagen sen så var det ju påsk, så då började vi dagen i kyrkan för gudstjänst (andra gången för mig som jag följt med till kyrkan) och sen på kvällen så åt vi påskmiddag tillsammans i lägenheten och bara umgicks o tog det lugnt. Det blev även lite kvällsvolleyboll sen efter middagen. 

Här nedan har ni bilder från lovet:








Fick även äntligen hem min Varsity Letterman Jacket. Nu måste bara C:et som jag fick från footballen sys på också.

Newport Beach




Lägenheten (övervåningen)


















Hoppas att ni alla har det bra där hemma och att ni har haft en bra påsk. Själv börjar jag göra mig redo för att komma hem snart. Endast 23 dagar kvar tills min mor och bror flyger hit från Sverige för att resa runt i USA med mig de sista två veckorna. Känns helt sjukt att det är så nära nu! Ser verkligen fram emot att komma hem och träffa alla igen. 

Imorgon har jag blivit medbjuden till en NBA-match, vilket kommer bli riktigt najs. Så lägger åtminstone upp lite bilder här imorgon efter matchen, kanske någon rad till det också. Ha det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela