danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

NBA-match

Publicerad 2015-04-11 18:36:18 i Allmänt,

Blev ju som sagt medbjuden av en kompis att hänga med och kolla på en NBA-match när Sacramento Kings mötte Minnesota Timberwolves i tisdags. Är riktigt glad att jag fick chansen att se en match innan jag åker hem då det har varit på min lista av saker som jag verkligen ville göra under min resa. Så det var kul att även kunna få pricka av det nu.
Det var en riktigt bra match som svängde fram och tillbaka men som Sacramento tillslut kunde ta hem med 116-111. Sjukt coolt var det att få se dessa långa herrar dunka osv live, med egna ögon. Svårt att föreställa sig hur långa de faktiskt är när man bara ser de på TV, men jo, de är galet långa! 
Då Sacramento inte har haft en allt för bra säsong och inte kommer ta sig till slutspel så var det ganska långt ifrån fullsatt i den stora arenan, men trots det så var det faktiskt förvånansvärt bra tryck där inne. 

Här är några bilder från kvällen:






Ta hand om er där hemma nu och så får vi se när vi syns här igen. Inte helt omöjligt att nästa inlägg inte kommer komma förrän det att jag är hemma i Svea Rike igen, men som sagt, vi får se! En månad idag. Ha de'

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela