danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Bloggcomeback

Publicerad 2014-09-28 11:16:20 i Allmänt,

Nope, ni ser ej i syne, jag skriver faktiskt ett nytt blogginlägg! Skämt osido så ber jag om ursäkt för den otroligt dåliga uppdateringen. Måste ha varit flera veckor sedan jag satte mig ner för att skriva av mig lite. Vet att en del tycker att det är lite tråkigt att jag inte lyckats skriva lika mycket som tidigare, men som jag nämnde redan i mitt allra första inlägg så kan jag inte garantera att bloggen kommer vara särskilt aktiv. Skulle egentligen jättegärna vilja hålla er uppdaterade så gott som varje dag, men den tråkiga sanningen är den att jag helt enkelt varken haft suget, tiden eller orken till att blogga på senaste. Vet att det låter jättetråkigt, men det är tyvärr så det har varit.

Hur eller hur, trots att jag inte bloggat på senaste så har jag ändå haft det kanonbra. Engelskan blir bättre för varje dag som går och det är numera inga konstigheter alls att hålla en konversation på engelska. Har även kommit på mig själv med att jag numera även tänker på engelska i de flesta situationer, tex så räknar jag på engelska nu för tiden. Däremot så börjar min svenska gå helt åt motsatt håll har jag märkt. Händer ofta att jag behöver stanna upp och tänka efter för att hitta rätt ordval både när jag pratar med folket där hemma och när jag skriver. Så snälla, hata mig inte om ni hittar några misstag i texten som ser lite lustigt ut, tack ;) Har helt och hållet fått rutin på vardagen nu, vilket gör att dagarna, som tidigare flög förbi riktigt fort, nu tillochmed går ännu snabbare. Insåg häromdagen att jag redan varit här i USA i över 50 dagar. Det betyder att om endast några veckor har 1/4 av min tid här redan gått. Nästan lite skrämmande när man tänker på det att tiden kan gå så otroligt fort. Känns ju som att jag alldeles nyss kom hit?

Vad har jag haft för mig på senaste då? Som sagt så har jag fått rutin på vardagen nu, och den kan beskrivas väldigt simpelt: Skola, träna, plugga, sova. Tränar varje vardag efter skolan förutom på fredagar då vi har våra matcher. De tuffa träningarna och matcherna sätter sina spår på kroppen kan jag lova. När man vaknar på lördagsmorgonen efter en hård träningsvecka+match så får man kämpa för kung och fosterland för att ens ta sig ur sängen i princip. Men det är så himla värt det! Njuter varje sekund som jag är där på planen och speciellt under strålkastarna inför de hundratals åskådarna på fredagskvällarna. Extra kul är det att det går oerhört bra för både laget och för egen del just nu. Vi har 5 raka vinster i bagaget med en poängskillnad på 181-20 efter gårdagens kross mot Foothill High med 48-6. Känns nästan som på gamla goda tiden när man vann innebandymatcher med minst 20 mål på rullande band. Vårat mål är att vinna de 5 återstående matcherna också och ta hem serien. Gör vi det så går vi till slutspel och är med och slåss om chansen att få spela "State-final" i Los Angeles inför direktsänd TV någon gång runt Thanksgiving. Det kommer helt klart bli tufft och vägen dit kommer inte vara enkel, men chansen finns där och vi kommer göra allt vi kan för att nå ända dit. Går även bra för egen del som sagt och har fått bra med speltid i de båda senaste matcherna. Min position är Wide Reciever, och för er som inte är så insatta i Amerikansk Fotboll så är det alltså han som tar emot passen av Quarterbacken och försöker göra Touchdowns(poäng). Får även spela en del defence och special teams, men det är framförallt Wide Reciever som är min primära position just nu.

Det får räcka för den här gången. Var faktiskt väldigt skönt att få skriva av sig lite igen efter ett långt uppehåll. Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge innan vi hörs igen. Tills dess, sköt om er!

Bilder från min första match som jag var ombytt till:


 
 

Kommentarer

Postat av: Maddie

Publicerad 2014-09-29 11:44:57

Sjukt coolt! Så glad att det löste sig med fotbollen, kan tänka mig att dy passar perfekt dom WR:)

Svar: Ja jag är väldigt glad över denna otroliga chans som jag fått:) Ja det funkar faktiskt bättre än förväntat!
Daniel Broman

Postat av: Albin

Publicerad 2014-09-29 17:18:25

Sjukt kul för dig, och är verkligen inte förvånad att du får vara med i laget, för du är fan en talang i varje sport du får för dig att spela. Var stolt över dig själv! Familjen hälsar, vi ses snart <3

Svar: Tack för de fina orden brorsan! Hälsa tillbaka till familjen :) det gör vi!<3
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela