danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Snö i Kalifornien?!

Publicerad 2014-10-26 06:44:52 i Allmänt,

Tjena! 
Sitter just nu och kollar match 4 i bäst av 7 av World Series (Finalen i Major Baseball League) på tv mellan San Francisco och Kansas City. Är inget jättefan av baseball, men när det är final och när det är San Francisco som spelar så kan jag inte låta bli att ryckas med. Lovade även min kära vän Jompalainen att jag skulle sätta mig in mer i baseball under min tid här. Så då är ju World Series lite av ett måste. 

Tråkigt nog så föll vi tungt i gårdagens match mot El Dorado. Det var en otroligt jämn match där egentligen vilket lag som helst hade kunnat vinna. Men tack vare att resultaten från de andra matcherna i vår division gick våran väg så lever playoff-drömmen vidare. Tror dock att det kommer krävas att vi vinner båda våra återstående matcher. Men det är helt klart möjligt! 

Trots den tunga förlusten igår så har dagen varit riktigt bra. Har spenderat dagen tillsammans med Adrien, Lissa's syster och hennes man uppe i bergskedjan Sierra runt Lake Tahoe, ca 2000 meter över havet. Fick en otrolig chock när vi kom upp till toppen och det helt plötsligt började snöa?! Hade helt missat att tempen sjunkit så mycket då vi kommit så pass mycket högre upp över havsnivån. Hade verkligen inte förväntat mig att se snö här i Kalifornien under mitt utbytesår, men ack så fel jag hade. Sjukt hur klimatet kan ändras så mycket av bara en resa på 2 timmar innåt i landet. 

Sover även över här hos Lissas syster då både hon och Coach (yes, jag kallar honom fortfarande coach trots att jag bor med honom nu) är i LA just nu. 
   Är så grymt tacksam över att jag är omgiven av så oerhört underbara människor som gör mitt utbytesår så mycket bättre. Kunde inte ha det bättre just nu! 

Bilder från dagen:




Entrade idag även min femte delstat, Nevada. Var cirka 10 meter in innan vi vände, meeen, still counts ;) 



Hur grym Lake Tahoe trippen än var så var detta lätt höjdpunkten på dagen. Fick lov att plinka lite på deras gura som är gjord av Johnny Cash's son och som endast finns i limited edition. Värde? 6000 jäkla dollar!! Ljudet från den skönheten var som magi för öronen. Lite annat än gitarren man spelar på där hemma. 

Ha de gött och sköt om er.
   

Kommentarer

Postat av: Peter Broman

Publicerad 2014-10-26 10:13:31

Så himla trevlig tripp! Det märks att du har det bra och lycka nu till med de två återstående matcherna och allt runt omkring :) Ta gärna även med dej gitarren hem ;) Mvh Pappa

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-10-29 21:08:21

John Carter Cash?! Stort :-D! Det är så kul att läsa va du gör å se lite av allt du upplever :-). Sköt om dig!

Svar: Ja precis! Var riktigt mäktigt må jag säga :) Kul o se att du fortfarande läser. Detsamma :)
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela