danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Nystart

Publicerad 2014-10-23 20:30:34 i Allmänt,

Tjena bloggen!
Sitter just nu på min andra lektion för dagen som är Psykologi och har precis gjort klart en uppgift så har lite tid över till att bara slappa. Sitter och tänker lite på mitt bloggande och hur det blivit som jag befarat. Att tiden inte riktigt räcker till för att göra inlägg regelbundet och att jag inte riktigt har suget för det. Men så insåg jag att, alla inlägg jag gör är så otroligt långa och att det är just därför det tar upp mycket tid för mig att blogga. Vet inte riktigt varför jag satt det kravet på mig själv att alla inlägg jag gör ska vara så långa, det har bara blivit så.
Hur eller hur har jag nu bestämt mig för att försöka hålla mig till att göra lite kortare och mer simpla uppdateringar och då förhoppningsvis ha det lättare att hitta tiden till skriva oftare. Vi får väll se hur detta kommer gå, men känns som att det är värt att ge det ett försök iallafall! Förhoppningsvis får jag även tillbaka suget till att blogga i samma veva, nu när det inte längre kommer krävas så mycket energi till det hela! 

Medans jag ändå skriver kan jag passa på att säga att LA-trippen förra helgen var grymt rolig. Trots den knappa tiden vi hade där så hann vi ändå med att besöka Shay's (deras son) college Occidental i centrala LA innan hans match för att önska honom lycka till. Vi åt även middag med en av deras två döttrar, Aislynn, och hennes pojkvän innan matchen. Var roligt att träffa dem och ser fram emot att lära känna dem och även den tredje dottern som bor Reno, Nevada ännu bättre i framtiden. Troligtvis kommer alla "barnen" hem till Thanksgiving som snart är här så då kommer vi ha gott om tid till att umgås o lära känna varandra. 
Tyvärr förlorade Shay's lag matchen rätt stort, men det var fortfarande en häftig upplevelse att gå på matchen, speciellt med VIP-biljetter så man hade åtkomst till att gå ner på planen och se matchen från sidlinjen! 

Occidental College

Hann även med att besöka ett av Los Angeles baseball-lag's arenor. Helt otroligt hur stora och grymt gjorde proffs-arenor är gjorde idag. 

Imorgon spelar vi våran viktigaste match för säsongen mot El Dorado på hemmaplan. Vinner vi imorgon har vi väldigt god chans att gå till playoffs, men förlorar vi så kan det bli tufft. Så imorgon gäller det verkligen!

Hoppas verkligen att detta kan bli något av en nystart för bloggen. Men kan inget lova. Sköt om er och så hörs vi förhoppningsvis snart igen!


Kommentarer

Postat av: Edvin Häll

Publicerad 2014-10-23 22:10:13

Sluta inte blogga vad du än gör i alla fall!
Sjukt intressant att hänga med på hur det är och vad som händer!
Ha det bra! 😊

Svar: Det har jag inga planer på att göra. Kul att du tycker om det! Hoppas du sköter dig där hemma och att du är snäll mot dina bröder ;)
Daniel Broman

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-10-24 19:33:20

Bra inställning till bloggen :) Skriv när du har lust och bara så mycket som du har ork till. Vi här hemma följer och är glada för varje inlägg, litet som stort :) Så härligt att se att allt går bra, många kramar från mamma <3

Svar: Det ska jag mor :) Hoppas allt är bra hemma, tänker på er <3
Daniel Broman

Postat av: Ann Blomqvist

Publicerad 2014-10-30 22:38:21

Roligt/ skönt att du är så nöjd Daniel! 😊 Det är riktigt trevligt att läsa om dina upplevelser. Läser snart igen (långt eller kort helt ok😉) hoppas du får en oförglömlig Halloween helg!! Kram Ann

Svar: Vad roligt att även du fortfarande kikar in på bloggen :) Tack så mycket! Lär förmodligen inte bli som något jag upplevt förut ;) hoppas allt är bra hemma, kram!
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela