danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Ny värdfamilj

Publicerad 2014-10-15 00:36:52 i Allmänt,

Tjeba! 
Tänkte bara checka in lite snabbt på bloggen och informera er läsare om att det skett lite förändringar sen sist jag bloggade. 
Jag och Adrien bor numera inte längre hos Paul. Detta var ett beslut som jag, Adrien och Paul tog tillsammans, vi var överens om att det var för det bättre. Det var alltså ett ömsesidigt beslut som vi alla är nöjda med och vi skildes åt på ett gott sätt. 
Jag och Adrien håller dock fortfarande ihop, vilket jag är väldigt glad över då vi kommer otroligt bra överens och har riktigt roligt tillsammans. 
   Vi bor numera hos min football-coach, Vance, (som jag skrev lite kort om i ett tidigare inlägg) och hans fru Lissa i ett fint hus endast några kilometer från Folsom. De är båda otroligt trevliga och ödmjuka, och jag är så innerligt tacksam över att de öppnar upp sina armar (och dörrar) för att ta hand om oss. Vi kommer alla väldigt bra överens och jag ser verkligen fram emot de kommande 8 månaderna som jag ska bo i deras hem. Vi har redan börjat planera saker som vi ska hinna med att göra och allt låter otroligt spännande! Vi ska bland annat redan nu på lördag bila ner till LA för att kolla på deras son (alla deras barn har flyttat ut och går på college som jag förstått det) när han spelar en collegefootball-match och sedan spendera natten där. 
Är även väldigt glad att trots flytten kan jag fortfarande gå kvar på Cordova High. Hade inte varit kul att behöva byta skola 2 månader in på skolåret. 
   Senaste dagarna har varit aningen hektiska med flytten och allt, men är väldigt glad över hur allt löst sig och ser verkligen fram emot framtiden här nu med den nya familjen. 


Bild på mig, Lissa och Coach från gårdagen då vi gick på en hike i närheten av deras ranch som ligger, några mil från stan, ute på landet. Helt otroligt hur vackert det är här ute. Vad tycks om bonnabrännan man får från alla träningar ute i solen förresten? ;)

Fler bilder från hiken:






Var även på homecoming-dansen i lördags som var riktigt roligt! Extra roligt var det eftersom vi vann den stora homecoming-matchen dagen innan inför fullsatta läktare med 36-8. Trots att musiken kanske inte riktigt alltid var helt i min smak så var det kul att få dansa av sig lite. Var alldeles för länge sen. Även kul att få klä upp sig igen, något som jag inte gjort sen jag kom till USA heller. 

Jag med min värdmor Lissa innan dansen. 

Fler bilder från dansen:
Japp, här kör man med slips på huvudet... Bara att go with the flow.




Sköt om er och så syns vi förhoppningsvis här på bloggen om inte allt för länge igen. 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-15 17:07:17

Spännande att följa din resa! Varför har ni bytt värdfamilj?:) och hur är det att ha ett distansförhållande?:)

Svar: Vad kul att du tycker om det Mr/Ms Anonym :)
Allt blir inte riktigt som tänkt alltid, och det var vad som hände i detta fallet. Det blev helt enkelt inte riktigt som någon av oss hade räknat med på förhand i min förra värdfamilj. Förväntningarna som vi båda parter hade på varandra nåddes inte riktigt upp, så vi ansåg att det bästa vore att flytta till en värdfamilj som passar två 18-åringar lite bättre :)
Angående distansförhållandet så är det väldigt tufft. Att sakna någon man älskar varje dag är inte enkelt. Men tanken av att jag inom några månader kommer få träffa henne igen är vad som tar mig genom dagar då det är lite extra jobbigt. Förutom att vi saknar varandra väldigt mycket så går det väldigt bra för oss.
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela