danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Redo för ny skolvecka

Publicerad 2014-11-17 04:06:13 i Allmänt,

Tjena!
Har haft en relativt lugn helg med mycket slappande och soffhäng framför tvn. Olika serier och football är vad som stått på schemat. Varit vaken sent in på natten både i fredags och i lördags bara för att jag har så svårt sluta kolla på en serie när jag väl börjat. Vill bara se mer och mer hela tiden. Nästan så att man blir beroende när man väl fastnat för en serie man tycker om.

Men har inte bara varit en soffpotatis hela helgen dock. Igår bestämde jag och Adrien för att vandra ner till stan för att shoppa lite julklappar då vi inte hade något bättre för oss. Vad vi dock inte riktigt hade räknat med var att det tog cirka en och en halvtimme att bara gå dit och sen ca två timmar hem, då vägen i principen är en enda lång backe. Men med lite gutt tugg med Adrien på vägen så var det inte så farligt.
Idag var vi även i parken och spelade basket i någon timme.

Imorgon är det måndag, vilket betyder ännu en ny skolvecka. Men nästa vecka har vi Thanksgivinglov, så det ska nog inte vara några problem att klara av dessa återstående 5 dagarna. Ska även till gymmet imorgon efter skolan för första gången på ett flertal månader, ska bli riktigt skönt! 

Ha det bra och sköt om er!



Två bilder från promenaden igår. Taget på samma ställe. Någon timmes skillnad i tid bara. Rätt vackert är det här ändå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela