danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Överraskning

Publicerad 2014-11-20 06:23:12 i Allmänt,

Tjena!
Inte hänt särskilt mycket de senaste dagarna så har därför inte bloggat något heller. 
I måndags körde jag första gympasset på över 3 månader dock och jo tack, det kändes att det var ett tag sen. Vi alla 4 åkte och tränade tillsammans efter skolan, alltså jag, Adrien, Coach och Lissa. Coach hade lagt upp ett pass för mig och Adrien, och det var ingen mjukstart han bjöd på kan jag lova. Nu två dagar efter kan jag fortfarande inte gå(?!) utan att det gör ont i bröstet och axlarna. Men aja, no pain no gain! 

Hur eller hur. Möttes av en grym överraskning imorse vid frukostbordet. Jag ska gå på min första NFL-match någonsin, imorgon!!!! Coach har fixat 3 biljetter till mig, Adrien och han själv till en match mellan hans gamla lag Oakland Raiders och Kansas City Chiefs i Oakland. Eftersom han fortfarande jobbar för organisationen så kunde han lösa biljetter till ett väldigt bra pris. Kommer behöva betala en liten slant för biljetten, men det är det lätt värt! Blev så otroligt glad när jag fick höra nyheterna. Att få gå på en NFL-match var helt klart en av mina största drömmar när jag kom hit till USA och nu ska jag faktiskt få uppleva det! Och bättre blir det också. Inte bara är det vanliga biljetter. Vi 3 kommer sitta i ett VIP-bås under matchens gång, alltså på de bästa av bästa platserna på läktaren. Svårt att beskriva min lycka just nu alltså!! 
Och eftersom 49ers, som jag vanligtvis håller på, och Raiders inte spelar i samma Conference i NFL, så är det alltså möjligt för mig att kunna hålla på Raiders i denna match utan att jag behöver känna att jag sviker 49ers. För jag blöder fortfarande rött och guld ;)

Är så innerligt tacksam för allt som denna resan har haft att erbjuda än så länge och allt som jag fått vara med om och allt som väntar framöver. Vill rikta ett särskilt tack till er alla som hjälpt mig göra detta möjligt. Min familj, vänner, flickvän, värdfamilj, Explorius, gamla lärare etc, utan er skulle jag aldrig få uppleva allt detta. Tusen tack till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela