danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Murica

Publicerad 2014-11-24 08:02:30 i Allmänt,

Tjena!
Kom hem från ranchen för någon timme sedan där vi spenderat hela dagen med att fixa i ordning och greja. Då Lissa och Coach köpte ranchen förra året som något av ett renoveringsprojekt så finns det fortfarande ganska mycket kvar att göra, men det tar sig definitivt och det lär helt klart bli riktigt fint när det väl är klart. 
Hann även med att få testa på att skjuta med ett gevär för första gången någonsin. Ett shotgun dessutom. Riktigt mäktig känsla att avfyra ett sånt kraftfullt vapen må jag säga! Mamma du kan vara lugn, allting gick självklart säkert till. 
Denna länk borde ta er till ett filmklipp på det hela: https://app.videofy.me/redirect/to_app?url=videos/9228535
 Rekylen kändes kan jag lova! 

I fredags hade jag även avslutningsbanquet med fotbollslaget. Coacher, spelare och föräldrar träffades alla i skolans cafeteria, som var dekorerad av alla föräldrar, för att äta middag tillsammans, dela ut priser och få ett redigt avslut på säsongen. Det var en trevlig kväll med mycket skratt och gutt tugg. Fick även motta en hel del materiella minnen från den gångna säsongen. Fick bland annat ta emot min matchtröja, som helt klart följer med hem till Sverige, fick även mitt "C" som alla som spelar en varsitysport på Cordova får. Den syr man sedan fast på sin letterman jacket som man får på slutet av året. Fick även ta emot en brosch för att sätta fast på jackan som är ett tecken på att man spelat football som senior. 
Kommer verkligen att sakna detta laget, men sån tur är så stöter jag ju på de flesta av lagkompisarna i skolan iallafall. 




Ha det gott och sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela