danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Ledig Dag

Publicerad 2014-11-11 05:10:11 i Allmänt,

Tjena!
Såhär 3 dagar efter förlusten i sista matchen så har jag min stora vinnarskalle äntligen kunnat börja släppa förlusten något och börjat gå vidare. Hur mycket jag än kommer sakna fotbollen så måste jag ändå erkänna att det kommer bli ganska skönt att nu ha tid att ta tag i gymmandet igen, samt allmänt ha lite mer fritid. 

Både idag och imorgon är vi lediga från skolan. Idag vet jag faktiskt inte riktigt varför vi är lediga, tror bara det är studiedag eller något. Men imorgon är det Veteran's Day. Alltså den dagen på året då man hyllar gamla veteraner från militären. 
Även coach var ledig idag, så vi tog full nytta av våran lediga dag och åkte och såg den nya Brad Pitt-filmen Fury på bio imorse. Visste inte ens att biosalonger hade öppet så tidigt, men det har de tydligen. Som alla andra filmer som Brad Pitt medverkar i så var även denna en hit! Få skådespelare jag avundas så mycket som honom. En redig karlakarl är vad han är!
Efter bion så åkte vi hem och plockade upp några tennisrack och åkte till en tennisbana i närheten. Slutade med att vi var där och spelade i cirka 3 timmar. Riktigt roligt var det och bra träning är det också när man har bra motstånd. Kan stolt säga att jag var nästintill obesegrad efter 3 timmars spelande. Förlorade bara någon enstaka match. De kallar mig Federer! 

Har inga planer för morgondagen än, så vi får se vad den har att bjuda på. 
Sköt om er och så hörs vi snart igen!



Kommentarer

Postat av: Peter Broman

Publicerad 2014-11-11 14:39:21

Kul att filmen var bra. Har själv varit nyfiken på hur den skulle vara.Får nog bli en koll på den framöver :)
Härligt att höra att tennistakterna sitter i. Det är bara att fortsätta att ge dem en omgång, eller hur, Federer ;)?
Ha det bra! Pappa

Svar: Det rekommenderar jag starkt.
Du får passa dig, när jag kommer hem utmanar jag dig till en match ;)
Daniel Broman

Postat av: Peter Broman

Publicerad 2014-11-11 19:44:40

Det ser jag fram emot :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela