danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Happy Thanksgiving

Publicerad 2014-11-30 06:42:11 i Allmänt,

Yes, så i torsdags var jag alltså med om min första, men förhoppningsvis inte sista, Thanksgiving a.k.a "Family, Football and Food-Day". Som ni hör på de två olika namnen så handlar dagen om tacksamhet för allt som man har här i livet, samt om att spendera tid med sin familj, äta god mat och kolla på Amerikansk Fotboll hela dagen lång.
Dagen började med att familjen åkte och spelade tennis en stund på morgonen, något vi börjat göra mer och mer nu på senaste. Efter det åkte vi hem och förberedde det sista innan det var dags att åka och träffa en liten del av släkten till familjen för att fira Thanksgiving. Väl där umgicks vi, tog bilder, kollade på fotboll och åt en otroligt god Thanksgivingmiddag där all traditionell mat för högtiden erbjöds såsom: Kalkon, skinka, potatismos, mac&cheese, sweet potatoes, gravy osv. Innan middagen spelade även dottern till de som vi var hos en av hennes egna låtar och herrejäklar vilken stämma den tjejen hade! Fick höra att redan som 12-åring gjorde hon sina egna låtar. Hon är 18 nu. Skulle absolut inte förvåna mig om hon blir något stort om några år. 

Dagen efter var även den hur grym som helst. Hela familjen åkte ut till ranchen och spenderade en heldag där. Vi kastade hästsko och frisbee, spelade pingis och bara tog det lugnt. Har verkligen varit roligt att lära känna "barnen" i familjen bättre under tiden som de varit hemma på Thanksgivingledigheten. Ser fram emot att se de alla igen om någon vecka då det är dags för jullov! Helt sinnessjukt att det snart redan är Jul.. Svårt att tro när man de senaste dagarna har kunnat gå runt i endast T-shirt och shorts utan problem utomhus. 

Sköt om er! 

Thanksgiving
En liten bit av all mat som serverades.



Dagen vid ranchen






Merci de lire mon blog dominique, joyeux thanksgiving !

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-12-03 10:27:53

Provar att skica en kommentar från jobbdatorn <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela