danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Mitt första inlägg

Publicerad 2014-08-03 15:34:00 i Allmänt,

Okej, så anledningen till varför jag startar upp denna blogg är för att jag ska göra något som jag drömt om i flera år. Jag ska åka till Kalifornien, USA på ett utbytesår. Detta har varit en dröm ända sedan jag och min kära vän John satt på en bensinmack i Nässjö och reflekterade över livet för ett par år sen. Vi kom in på hur fett det hade varit att åka iväg och upptäcka ett nytt land. Han var inne en del på Nya Zeeland och jag var mer inne på USA. Nu sitter vi här idag. Han har redan varit iväg ett år i Nya Zeeland och nu ska jag om bara några dagar åka till USA i 10 månader. Bloggandet kommer vara ett sätt för mig att informera vänner, släkt och familj hemma i Sverige om hur jag har det och vad jag får uppleva borta på andra sidan atlanten. Det kommer också vara ett sätt för mig att få skriva av mig när jag känner att det behövs. Tanken med bloggen är också att jag förhoppningsvis kan inspirera folk, som har tanken på att åka iväg på ett utbytesår, till att faktiskt komma iväg, så som så många inspirerat mig genom deras bloggar.

Jag kan berätta redan nu att jag kommer inte blogga regelbundet. Utan när jag känner att jag har tid och lust för att sätta mig ner och skriva några rader så kommer jag göra det. Jag kan alltså inte garantera att denna blogg kommer vara jätteaktiv, men jag ska försöka uppdatera den så gott det går.

Tanken är att jag ska resa från Arlanda på tisdag morgon. Men tack vare att Amerikanska Ambassaden har problem med att få ut Visum just för tillfället så är det inte helt omöjligt att min avresa kommer bli något uppskjuten. Hur länge vet jag inte, men så fort jag får mitt visum lär jag bli satt på första bästa plan till USA. Imorgon får jag reda på om jag kommer iväg på tisdag så då kommer jag informera här hur det blir.

Jag sitter och skriver detta blogginlägg efter en gårdag med mycket blandade känslor. Det var avskedsfest för mig och mina nära vänner Simon och Albert som också åker till USA. Igår togs många farväl till en hel del vänner, vilket var väldigt tufft. Många omfamningar och fina ord som fick en att fälla en och annan tår. Men såklart var det en hel del skratt, gutt snack och dansande också. Och det avslutades även på bästa möjliga sätt med att få somna bredvid min underbara flickvän.

Ikväll blir det bakishäng hemma hos mig med grabbarna som ett sista ordentligt avsked till dem. Då vi grabbar inte fick allt för mycket tid för oss själva igår på festen så känns det skönt att få hänga och snacka lite skit med dem ikväll.

Här kommer lite bilder från igår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela