danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Helg

Publicerad 2014-08-18 07:18:00 i Allmänt,

Tänkte skriva lite om hur helgen har varit innan det är dags för en god natts sömn.

Så i lördags klev vi upp relativt tidigt för att åka iväg och äta frukost tillsammans med Pauls vänner från kyrkan. Frukosten var faktiskt inne i kyrkan, så detta blev min första kyrkvistelse i USA kan man säga. Trots att jag inte är troende själv så var det intressant att se hur deras mässor går till och vad dem gör osv. Det var kanske inte det roligaste jag varit med om, men jag fick iallafall träffa några trevliga människor, och att man fick mat är ju aldrig fel heller. Efter det åkte vi hem och vilade upp oss lite för vid 4 sen skulle vi hem till Pauls barnbarn och deras mamma Dixie för att äta middag. Tydligen är deras mamma och Pauls son skilda, så därför var inte han med denna gång. Två av hans barnbarn är i min ålder, Ethan och Elizabeth och en av dem är något yngre, Eric. Dem var alla väldigt trevliga och maten var hur god som helst. Jag och Adrien blev sedan erbjudna att följa med och kolla på en när det lokala proffsbaseball-laget River Cats spelade inne i Sacramento tillsammans med dem. Självklart tackade vi ja. Det var en riktigt mäktig upplevelse och jag är väldigt tacksam att dem tog med oss. Dixie betalade tillomed våra biljetter, hur schysst var inte det? Matchen var jämn och spännande ända fram tills den sista av de 9 omgångarna då tyvärr motståndarlaget gick ifrån och vann. Trots förlusten hade jag hur roligt som helst och stämningen på arenan var riktigt häftig. Just för denna match var det tydligen ett Star Wars-tema. Det var fullt av Star Wars-figurer som gick runt på området och det var hur många som helst som kom utklädda till matchen. Dem lät tillomed Darth Vader kasta första "pitchen" för matchen. Efter matchen släckte dem ner hela arenan och hade en fyrverkerishow för publiken, rätt coolt faktiskt.

Idag har jag passat på att skypea med världens finaste tjej som jag älskar så otroligt mycket. Så himla skönt att få höra hennes röst igen. För er som undrar, ja vi kommer fortsätta vara tillsammans under tiden som jag är i Amerika. Och ja, det kommer vara väldigt tufft, men vi kommer klara av det. Bara vänta och se.

Ber om ursäkt för att detta inlägg blev väldigt kortfattat, men det är så det kommer bli ibland. Men jag har iallafall haft en väldigt bra helg och känner mig mer än redo för att komma tillbaks till skolan imorgon. Vill även passa på att tacka för den grymma responsen jag fått på mitt bloggande. Det är väldigt roligt att höra att det är folk där hemma som läser och uppskattar vad jag skriver. Blir automatiskt roligare att blogga då. Ett stort tack till er som kommer med tips på vad jag kan skriva om också. Ska försöka få med så mycket som möjligt av det i inlägg framöver.






Finns ingen som du <3
 

Kommentarer

Postat av: Sofia Broman

Publicerad 2014-08-18 07:45:53

Härlig läsning som publicerades precis lagom till min frukost <3 Så roligt att läsa. Kram!

Postat av: Peter

Publicerad 2014-08-18 08:02:35

Det låter toppen! Ha en bra skolvecka och ha det så bra! Klart att Ebba och du fixar det :)
Kram Pappa

Postat av: Tina

Publicerad 2014-08-18 20:29:17

Hej Daniel!
Stoltare fd lärare kan man nog inte hitta! Du är, och har alltid varit duktig! Lycka till med allt! Det är ett nöje att läsa din blogg!
Med vänlig hälsning,/Tina, kbskolan

Svar: Hej Tina! Tack för dem fina orden, det glädjer mig att höra att du gillar bloggen :) Hälsa världens bästa lärarkår åt mig är du snäll. Hoppas ni får ett bra år på kb :)
Daniel Broman

Postat av: Adrian Kodelja

Publicerad 2014-08-19 13:52:44

Hej Daniel!
Det är otroligt inspirerande och roligt att läsa om dig och din livsresa, och jag önskar dig inget annat än det bästa och ett stort lycka till! :)
Ha det bra!

Svar: Tack så mycket för de fina orden min gamle vän! :) Hoppas allt är bra hemma och att du ser fram emot att ta studenten i år! Detsamma :)
Daniel Broman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela