danielbroman.blogg.se

Hej! Mitt namn är Daniel Broman, jag är 18 år gammal och kommer ifrån Oskarshamn, där jag bott i hela mitt liv. Fram tills nu. Jag har valt att lämna mitt kära Sverige för att uppleva ett år som utbytesstudent i Kalifornien, USA. På denna blogg kommer ni kunna följa min resa under årets gång.

Framme i USA

Publicerad 2014-08-10 03:48:48 i Allmänt,

 
Med en påse skittles till höger om mig, en påse chips till vänster om mig och med en flaska Mountain Dew i handen så ligger jag och kollar NFL på tvn på hotellrummet innan jag ska få lite efterlängtad sömn. Jo tack, jag mår riktigt underbart! 
 
Men innan jag somnar tänkte jag ge er en update på vad som händer.
   Nu har mitt 10 månaders långa äventyr börjat på riktigt. Jag har äntligen anländt till New York och Explorius Soft Landing Camp och här stannar jag de 3 kommande dagarna för ett fullspäckat schema med bl.a guidade tourer inne i Manhattan(New York), shopping och aktiviter med de andra ca 50 utbytesstudenterna som bor på hotellet. Tråkigt nog missar jag Six Flags sista dagen då jag måste åka en dag tidigare till Kalifornien för att hinna i tid till skolstarten. Men Six Flags försvinner ingenstans, så dit kan jag lika gärna åka någon annan gång. Jag är bara glad att jag får chansen att uppleva New York innan jag åker vidare. 
 
Tanken var att detta skulle bli ett längre inlägg, men då jag inte sovit mer än ca 3 timmar på de senaste 2 dygnen + att jag flög bakåt i tiden idag så vill min hjärna inte riktigt sammarbeta. Ber om ursäkt för det. Ska se till att ge er en ordentlig uppdatering med massor av bilder någon dag snart.
 
Sköt om er tills dess! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela